Persiapan Menjadi Jutawan...Ubah Sikap Anda Dulu...Buang Alasan

Alhamdulillah...Setelah beberapa lama berkecimpung di dalam perniagaan ini, hasilnya telah saya nikmati...Barulah saya faham betapa pentingnya menghargai IMPIAN...Semenjak kecil, kita bercita-cita besar...Kita janji dengan ibu kita, bapa kita, abang2 kita dan kawan2 kita..."Saya nak jadi PILOT, ARCHITECT, ENGINEER, DOKTOR, LAWYER" dan sebagainya....Dalam keadaan kita masih di dalam Learning Process untuk hidup, kita telah mula memasang impian walhal kita tak tahu ranjau duri yang perlu ditempuh...Tetapi kini, semuanya dah tinggal janji sahaja...Inilah namanya Angan-angan tahi ayam....


Semenjak saya menyertai komuniti Team EMPOWER ~tuned by UNSTOPPABLE, saya telah mula menghargai semula impian saya masa kecil-kecil dulu...Saya impikan tinggal di rumah yang besar, memandu kereta mewah dan mempunyai duit yang menimbun-nimbun....Saya hampir memikirkan tiada jalan untuk menjadi kaya mahupun menjadi jutawan kerana minda saya telah diprogramkan untuk Makan Gaji...Bagi saya, makan gaji itu sudah memadai untuk meneruskan kehidupan susah dalam selesa...


Tetapi sebenarnya bukan ini yang saya mahu dalam hidup saya...Setiap hari bangun pukul 6 pagi dan menempuh kesesakan lalu lintas....kena buat kerja dan tugasan yang banyak ( walhal dalam appointment letter saya Scope Of Work hanya sedikit sahaja )...tetapi, inilah yang terpaksa dilalui oleh seorang pekerja swasta seperti saya...Gaji tak sepadan dengan kerja...lepas tu mengeluh masalah tak sudah-sudah...masa untuk bersama dengan anak kembar saya pun dah semakin terhakis...Secara sedar atau tidak, anak-anak saya telah membesar...aduhai...terasa cepat betul masa berlalu...bayangkanlah, hanya kerana kesibukan tugas, saya terlupa 90 % masa saya bersama keluarga...Gaji yang diperolehi pula hanyalah digunakan ke arah liabiliti...BUKAN INI YANG SAYA MAHUKAN....!!!!





Aura bersama Jutawan Superb Cikgu Ahmad Amiruddin


Lantas, saya berusaha mencari jalan keluar dari semua permasalahan ini...Semangat berkobar-kobar untuk mengubah nasib hidup, tetapi saya tak tahu nak bermula dari mana....Alhamdulillah, semenjak saya diperkenalkan dengan Leader2 Empower, saya telah menemui kehidupan saya semula...Saya mulai faham bagaimana nak dapat pendapatan sekurang-kurangnya RM1,000 sehari dengan cara yang halal....Ramai orang mengatakan bisnes ini gila kerana mereka telah diprogramkan untuk mendapat duit hanya di hujung bulan...Oleh kerana mempunyai sikap TAK MAHU AMBIL TAHU, mereka sanggup membiarkan diri mereka dibelenggu hutang yang tak sudah-sudah sedangkan lagi beberapa bulan sahaja kita akan merayakan semula 1 Syawal ...Lihatlah betapa pantasnya masa berlalu...Ego yang tinggi menguasai diri...


Aura bersama jutawan Bob Akar ( Kumpulan Akar )
Berikut adalah rakaman audio sharing beliau bagaimana kehidupan beliau dari hidup susah sehinggalah bergelar jutawan 

Apakah alasan anda selepas mendengar rakaman ini...?


Profile Facebook Abg Bob Akar KLIK SINI 
Ramai orang beranggapan jalan hidup sebegini adalah mengarut...begitu juga persepsi saya pada mulanya...Ramai orang takut nak kaya atas BEBERAPA ALASAN YANG BODOH :


1 ) takut dirompak, dibunuh, diculik dan sebagainya
2 ) biarlah tak kaya sebab nanti lupa diri...( tapi merungut bila tak ada wang )
3 ) berlagak dan tak sedar diri tu tak kaya tapi berpura-pura kaya...pakai kereta besar tapi semuanya hutang...tak semena-mena,  orang yang betul2 kaya pula yang terkena tempiasnya...



Aura bersama Jutawan Muda Muhammad Taufeeq Rosyidi
Profile Facebook beliau KLIK SINI
Apa yang saya perhatikan jutawan-jutawan Melayu di dalam perniagaan ini, kebanyakan mereka adalah terdiri dari kalangan orang-orang biasa sahaja...mereka berjaya atas desakan hidup...mereka berjaya kerana berani untuk berubah...Apa yang menginsafkan saya, semakin mereka kaya ( pendapatan melebihi RM20 ribu sehari ),  mereka semakin sujud ke bumi Allah....Ini membuktikan mental orang-orang kita yang selalu merungut adalah terlalu lemah kerana tiada tindakan dilakukan.......Kenapa tiada langsung keinginan untuk menjadi kaya? Bukankah kekayaan mereka itu boleh digunakan untuk manfaat orang lain....? Orang sebeginilah yang selalunya akan menuju ke arah kekufuran...sanggup main nombor ekor semata2 nak bayar hutang, pinjam ah long dan berpendapat kerja makan gaji adalah jalan terakhir dalam hidup...tak berapa nak cerdik lah..


Aura bersama Jutawan Rosli Selasih ( Pemuzik & Komposer )
Profile Facebook beliau KLIK SINI
Aura bersama Jutawan senyap En. Jamil
Petikan klip audio sharing dari Jutawan En Jamil






Aura bersama Siffoo Khairol R ( Bassist Kumpulan Akar )
Profile Facebook beliau KLIK SINI


Semenjak menyertai komuniti Team EMPOWER ~tuned by UNSTOPPABLE, saya telah mula berjinak-jinak dengan buku-buku kejayaan...apa yang saya pelajari, sebenarnya tak susah nak berjaya kalau  buang virus 3M :




1 ) Malu
2 ) Malas 
3 ) Monyok


manakala kalau nak berjaya kena ada 3S :
1 ) Sabar
2 ) Sanggup
3 ) Sacrifice ( pengorbanan )


Kini tanpa mempedulikan mulut-mulut bisa orang lain, saya mengorak langkah bersama networker saya untuk sama-sama mencorak langkah ke arah mencapai matlamat hidup iaitu Success And RetireYoung...kami bersepakat untuk pergi umrah bersama-sama dan membawa keluarga masing-masing pada tahun depan...Insyaallah...Tiada alasan lagi selepas ini kerana ALASAN itu saya dah buang jauh-jauh dari minda saya...alasan tak akan buat saya maju...
Cik Ainalina dan Cik Azni Jais juga mempunyai impian....Kami bersama-sama tukarkan impian tersebut kepada tindakan di bawah bimbingan UNSTOPPABLE....Jalan kami adalah benar dan lurus...tiada siapa yang dapat menghalang kami dari mencapai kejayaan selain dari kuasa Allah Taala...


Just A Lil Bit Words :


1 ) KEGAGALAN SEBENAR IALAH KEGAGALAN MENCUBA


2 ) SEBUTLAH SEKURANG-KURANGNYA SEKALI SETIAP HARI : "HARI2 AKU AKAN SUCCESS..." LIHATLAH HASILNYA...


3 ) ILMU TAK CUKUP TIDAK MENGAPA, ASALKAN ADA SEMANGAT....ILMU BOLEH DICARI, TAPI SEMANGAT HANYA ANDA YANG TAHU DI MANA NAK CARI...


4 ) SELAMA INI MINDA DIPROGRAM " TERIMA DUIT GAJI SETIAP HUJUNG BULAN"...SEMENTARA SAYA PULA DAH DIPROGRAM MENERIMA GAJI HARI2 DAN HASILNYA PUN MEMANG DAH PUN SAYA DAPAT...KALAU CERDIK, NAK YANG MANA?


5 ) SEMUA ORANG TAHU TANPA ILMU TAK BOLEH SUCCESS...JADI, KENAPA TAK NAK KEJAR ILMU..? SEDARKAH ANDA SELAMA INI BERGURU DENGAN ALASAN?


6 ) BUANG FIKIRAN NEGATIF, ANDA AKAN TEMUI DIRI ANDA YANG BARU...


7 ) LETAKKAN OTAK KITA DALAM KEADAAN RELA UNTUK BELAJAR, JANGAN ASYIK BERI ALASAN...


8 ) BARU 3 BULAN SAYA BERADA DI DALAM TEAM EMPOWER, SAYA ADALAH SALAH SEORANG LEADER....ANDA...? LEADER KE IKAN BELIDA?


9 ) RAMAI ORANG TAK MAMPU UKUR KEMAMPUAN DIRI SEBAB TAK PERNAH MENCUBA..DAH CUBA PASTI NAK BUAT SAMPAI JUTAWAN...


10 ) REFORMAT DIRI ANDA MULAI SEKARANG...? NAK WINDOW 7 KE APPLE MAC? KALAU CERDIK PILIH YANG MANA?


MEREKA KAYA, MEREKA HEBAT, MEREKA MEWAH...? TETAPI KENAPA MEREKA SEMAKIN SUJUD KE BUMI....?

*
*
*
*
contact form faq verification image

Web forms generated by 123ContactForm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...