MENGAPA KITA TIDAK MAHU HIDUPKAN IMPIAN KITA....?!!!

KITA SEMUA MEMPUNYAI IMPIAN...SELAGI KITA HIDUP, JANGAN BIARKAN IMPIAN TU TERKUBUR BERSAMA-SAMA DENGAN KITA...JALAN DAH ADA, CUMA MALAS DAN TAKUT NAK BUAT...NAK KAYA DAN BERJAYA KENA BERANI.... ~~ MASTER SIFOO KHAIRUL R's

EMPOWER - Tuned by UNSTOPPABLE

Orang Berjaya Melihat dan Merebut PELUANG serta menggunakan peluang yg ada dengan sebaik Mungkin..Sikap "TAK ATAU TIDAK" Kepada peluang menyebabkan mereka miskin di bumi sendiri..!! Excellent ..!! - Am's -

EMPOWER - Tuned by UNSTOPPABLE

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails to always reach your destination.....~ Apayz

EMPOWER - Tuned by UNSTOPPABLE

Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending ::: Yazid Halib

EMPOWER - Tuned by UNSTOPPABLE

Tahniah warga infoprenuers..feedback sangat dahsat..aizad dah dapat rm7k r factor hari ni! Takkan nak tengok jer? ~ Khairol R / Master Sifoo

Demonstrasi Buah Lemon - Demonstrasi Bagaimana Nak Kaya...Tak Nak Cuba Ke...?

Percayakah anda dengan kuasa minda...? Kenapa anda percaya yang anda tidak mampu menjadi jutawan...? Kenapa anda tidak mahu percaya yang anda bakal memiliki kereta BMW 5 Series ataupun Ferrari...? Di sinilah kelemahan kita...Kita tak menyedari bahawa minda kita mampu mengubah nasib kita dan seseorang....Sekiranya anda berfikir yang hidup anda tak boleh kaya maka kehidupan anda akan sedemikian sampailah mati....


Tahukah anda bahawa minda kita adalah segala-galanya....? Teknik imaginasi visual amat membantu dalam mencapai sesuatu impian...Tak percaya....? Jom kita buat demonstrasi ni...


Demonstrasi ini dipanggil Demonstrasi Buah Lemon..





Baca perenggan di bawah ( sebaik-baiknya ianya dibacakan oleh orang lain dan anda hanya mengikut arahan...). Ketika mendengar, wujudkan visual imej dalam minda anda.


Tutup mata anda dan bayangkan diri anda sedang membuka peti sejuk di rumah anda. Di dalam peti sejuk itu, anda melihat sebiji buah lemon. Ianya berwarna kuning, besar dan masam. Bayangkan anda menghulur tangan dan memegang buah lemon itu. Rasakan kedinginan dan tesktur buah lemon itu. Sekarang, bawa lemon itu keluar dari peti ais dan letakkannya di atas meja. Seterusnya potong buah lemon itu dan lihat jusnya keluar. Ambil hirisan lemon yang anda potong itu, masukkan ke dalam mulut dan kunyah. Kunyah dan rasa betapa masamnya jus lemon itu pada lidah anda dan keseluruhan mulut anda. Pada masa yang sama, hidu baunya...


Sekarang, buka mata anda....


Dapatkah anda berasa air liur anda lebih banyak sekarang?
Dapatkah anda merasakan betapa masamnya jus lemon itu?


Apabila anda dapat membayangkan dengan jelas, anda pasti dapat merasainya dan ekspresi wajah anda juga menunjukkan kemasaman jus lemon tersebut. Apa yang menakjubkan di sini ialah lemon tersebut hanya berada di dalam imaginasi anda. Apabila anda bayangkan buah yang masam, otak anda akan menghantar isyarat neuron yang sama pada kelenjar air liur anda yang terhasil apabila anda memakannya dengan sebenar.





Demonstrasi yang kedua, anda bayangkanlah pula anda pergi umrah, pakai kereta Ferrari, BMW, umah banglo, berkahwin dengan gadis model yang cantik atau sebagainya. Biokimia di dalam tubuh anda akan mengubah imaginasi tersebut kepada tindakan. Ketika ini, minda anda berada di tahap positif yang maksimum...



Oleh itu, kesimpulannya di sini kita semua mampu mencapai impian yang kita nak...Cuma ianya terbatas kerana sikap pemikiran negatif kita....Antara salah satu penyebab masyarakat kita berfikiran negatif adalah kerana inilah kebiasaan yang dilakukan setiap hari ( KLIK SINI )


1 ) Spesifikkan matlamat anda
2 ) Rancang / Atur strategi
3 ) Tukar kepada tindakan..


Percayalah...!!!! Anda bakal Orang Kaya Baru yang seterusnya....You Are In The Next Level...Masih tak percaya dengan kemampuan minda anda....? Ini bermakna anda TELAH MATI sebelum MATI....Dalam erti kata pasar, anda telah putus urat nikmat...





Langkah untuk menukarkan IMPIAN kepada KENYATAAN telah banyak dibentangkan ke dalam blog picisan ini..Anda akui dan berkata ianya adalah peluang tetapi If You Say The Same, Your Life Remain The Same...Tiada keputusan yang anda berani lakukan bermaksud anda telah rela membiarkan diri anda menjadi MANGSA dan seterusnya menyalahkan orang lain dan Kerajaan...Walhal anda yang menentukan nasib anda sebegitu rupa....Wallahualam...


Alamilah sendiri revolusi perniagaan yang terhebat di dalam abad ini dan hubungi saya untuk penerangan secara percuma di talian 012-297 2898...

Nak Berdaya Memang Susah, Tapi Kalau Nak Berdalih Senang Jer...Nak Jadi Kaya Tapi Masih Berdalih Lagi...Agak-Agak Kenapa...?

Sekiranya kita telah berusaha, tetapi matlamat kita tak tercapai juga, hanya 2 perkara penyebabnya- sama ada matlamat kita terlalu besar, atau jangka masa kita berikan terlalu singkat. Oleh itu, kecilkan sedikit matlamat atau panjangkan sedikit jangkamasa untuk pulihkan masalah ini tahun hadapan!
ada berbagai2 kategori matlamat iaitu keluarga, peribadi, fizikal, kesihatan, mental, intelek, pendidikan, pembangunan diri, karier, kewangan, material dan spiritual. Anda perlu ada matlamat untuk setiap kategori. silapnya, ramai orang hanya mempunyai matlamat dlm 1 kategori sahaja- iaitu kewangan! Tahun 2011, pastikan anda punyai matlamat dlm setiap kategori di atas ;)

SEMUA orang mempunyai perasaan 'takut' kepada kegagalan. mereka yang berjaya juga punyai perasaan 'takut gagal'- saya pun ada ;). apa yang membezakan adalah, mereka yang berjaya walaupun punyai perasaan 'takut gagal', tetapi tetap lakukan juga
fikir kan waktu2 yang pernah kita "in the zone", mungkin satu ketika dulu kita berjaya dalam sesuatu, atau capai sesuatu yang membanggakan, atau capai salah satu matlamat besar kita. gunakan waktu tersebut sebagai satu trigger/picu untuk capai kejayaan yang baru akan datang. always letakkan fikiran kita "in the zone"!
hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. nak berdaya, memang susah. tetapi, untuk berDALIH, memang MUDAH. orang yang berjaya akan melakukan perkara-perkara yang susah. orang yang tak berjaya akan pilih yang mudah. so, kita pilih yang susah ok?

ANOTHER TIPS FROM IRFAN KHAIRI..

IKUTLAH CAKAP ORANG YANG BERJAYA, ANDA JUGA AKAN BERJAYA...

Artikel Yang Bakal Anda Baca Ini Adalah Menggerunkan.....!!!! Tak Mustahil Akan Berlaku Satu hari Nanti

Bertindaklah mulai sekarang...


Artikel diambil dari blog HISHAMUDIN RAIS


Harga gula dan harga bahan bakar minyak baru sahaja naik. Harga letrik akan naik tidak lama lagi. Malah seribu satu macam harga barang barang keperluan yang lain telah, akan dan sedang naik harga. Apa sahaja barangan konsumer yang bersangkutan dengan gula dan bahan bakar minyak petrolium pasti akan naik.


Orang ramai pasti ingin tahu apakah sebenarnya yang sedang berlaku. Kenapa harga barang keperluan naik. Kenapa dahulu harga murah dan sekarang naik. Apa yang menyebabkan barang naik. Kenapa ianya naik pada ketika ini.

Untuk memahami semua persoalan ini kita wajib memahami sistem ekonomi kapitalis. Malaysia mengamalkan sistem ekonomi kapitalis. Dalam dunia ini ada dua sistem ekonomi. Satu sistem ekonomi kapitalis dan satu lagi sistem ekonomi sosialis. 



Sistem ekonomi kapitalis berpaksikan keuntungan maksima. Apa sahaja projek, dasar pembangunan atau kaji selidik yang dilakukan semuanya berkiblatkan keuntungan maksima. Kapitalisma tidak ada agama dan tidak ada bangsa. Di Saudi Arabia kapitalisma beragama Islam. Di Itali kapitalisma beragama Katholik. Di India kapitalsima beragama Hindu. Di China kapitalisma tidak beragama. Yang penting untuk kapitalisma ialah untung bukan agama atau bangsa.


Sistem sosialis berpaksikan kebajikan ramai. Keuntungan bukan jurupandu sosialisma. Pembangunan dibuat bukan untuk kroni atau untuk mencari untung tetapi untuk kebajikan umum. Dalam sistem ekonomi sosialis semua punca punca pengeluaran dan bahan keperluan asas untuk warga seperti air, udara, hospital, makanan, pengangkutan, leterik atau jalan raya dimiliki oleh kerajaan. Keuntungan tidak dijadikan juru ukur atau tangga kejayaan. Kesejahteraan awam diutamakan.

Sistem ekonomi kapitalis ini telah dipaksakan ke atas Malaysia. Pada satu ketika dahulu air, api, hospital , jalan raya, sistem penerbangan awam – semuanya milik rakyat. Hari ini satu demi satu harta orang ramai ini telah dijual kepada kaum pemodal yang kaya dan berduit. Penjualan harta orang ramai kepada milik persendirian ini dinamakan penswastaan.

Dasar penswastaan ini adalah satu strateji kaum pemodal untuk menaklok dan menguasai punca punca ekonomi yang dimiliki oleh orang ramai. Cara mengambil alih harta orang ramai ini bukan satu pekara yang susah untuk dilakukan.



Kaum pemodal dan kaum kapitalis telah memberikan dana dan sokongan kepada ahli ahli politik. Kaum pemodal dan para kapitalis telah menaja ahli-ahli politik yang akan menyokong dasar penswastaan. Apabila parti dan ahli-ahli politik ini menang pilihanraya maka kerajaan baru ini terus memperkenalkan dasar penswastaan. Inilah caranya dasar penswastaan diperkenalkan di United Kingdom oleh Parti Konservatif Margaret Thatcher satelah mengalahkan Parti Buruh.


Di Malaysia agak berbeza - penswastaan diperkenal melalui Dasar Ekonomi Baru. Dasar Ekonomi Baru ini cuba melahirkan kaum kapitalis Melayu. Justeru banyak syarikat kerajaan - harta orang ramai telah difaraidkan. Pada dasarnya difaraidkan kepada orang Melayu dan bumiputera. Tetapi akhirnya semuanya diambil alih oleh para cukong yang memiliki modal yang lebih ampuh.

Hari ini api letrik, gula, beras, minyak makan, tepong, jalan raya, universiti, hospital – yang pada satu ketika dahulu dikawal atau dimiliki oleh syarikat milik kerajaan kini telah sekali lagi diambil alih oleh kaum pemodal. Kalau dahulu perkhidmatan menjadi tulang belakang dan iman syarikat dan lembaga ini. Dengan penswastaan rukun iman kaum pemodal ialah keuntungan maksima. Khidmat yang diberikan wajib mendapat pulangan yang menguntungkan.

Justeru kerana itu satu demi satu barang-barang keperluan kita dinaikan harganya. Tuan empunya syarikat, tuan empunya kilang dan para pengedar tidak pernah mahu keuntungan mereka turun. Dalam masa yang sama kerajaan tidak lagi dapat berbuat apa apa kerana syarikat ini bukan lagi milik orang ramai. Untuk memedihkan cerita – para menteri dan kaum keluarga mereka juga memiliki saham dan kepentingan dalam syarikat ini.




Mereka yang membuat dasar penswastaan memiliki kepentingan dalam syarikat yang diswastakan. Malah perjanjian antara kerajaan yang menjualkan harta orang ramai ini masih menjadi rahsia. Apa yang kita diberitahu ialah syarikat syarikat ini berhak - kerana perjanjian – untuk menikkan harga mungkin setiap tahun atau mungkin setiap dua tahun. Kita tidak tahu kerana perjanjian ini masih satu rahsia dibawah Akta Rahsia Kerajaan.

Sistem ekonomi kapitalis negara kita ini juga berkait rapat dengan ekonomi kapitalis sedunia. Turun naik harga barangan di negara luar akan juga mempengaruhi harga barangan dalam negara kita. Ini kerana sistem ekonomi kita telah diikat. Cara kita diikat ialah melalui nilai ringgit yang diukur mengikut nilai dolar. Kita juga – malah seluruh dunia - dipaksa menggunakan dolar Amerika dalam hal jual beli minyak dan ekspot impot.

Pada ketika ini Amerika sedang berperang dengan rakyat Iraq, Afghanistan, Pakistan dan tidak lama lagi dengan rakyat Iran. Perang telah membawa musibah yang maha sangat ke atas ekonomi Amerika. Pada hari ini ekonomi Amerika dalam keadaan lintang pukang.

Ketika ini pengangguran ditahap paling tinggi dalam sejarah Amerika. Kilang-kilang banyak yang ditutup. Berpuluh puluh bank besar dan kecil jatuh muflis. Rumah-rumah banyak yang diambil kembali oleh bank kerana gagal membayar hutang pinjaman. Semakin ramai warga tidor dalam kereta atau merempat. Suasana zaman meleset tahun 1929 telah berulang sekali lagi di Amerika.

Kerajaan Amerika perlu mencari dana untuk menampung perbelanjaan perang. Perang di Iraq memerlukan satu bilion dolar sehari. Hakikatnya pada hari ini Amerika Syarikat telah lama jatuh bangkrap.

Justeru untuk mengapongkan Amerikan dari tenggelam, kerajaan Amerika telah meminjam duit dari Federal Reserve. Caranya cukup senang. Federal Reserve telah mencetak duit dan mengagihkan duit ini kepada kerajaan Amerika. Hutang pinjaman ini akan dibayar oleh warga Amerika. Dengan kekuatan bala tentera kuasa imperial Amerika telah memaksa negara negara kapitalis yang lain termasuk Malaysia untuk menggunakan dolar ini – dolar yang tidak memiliki apa-apa nilai. Selain dari nilai takut – takut digudam oleh bala tentera Amerika.

Perang yang berterusan ini masih tidak nampak pintu damai dan sedah memerosotkan nilai dolar. Apabila nilai dolar merosot maka barang yang kita ekspot bertambah murah. Dalam masa yang sama barang yang kita beli bertambah mahal. Minyak yang kita jual juga menjadi murah kerana kita dipaksa menjual dengan menggunakan dolar. 

Semua pembekal - besi, beras, makanan, sayuran – malah apa sahaja yang kita impot dari luar - harganya akan dinaikkan untuk mengimbangi nilai dolar yang jatuh. Negara lain juga tidak mahu mata wang dan ekonomi negara mereka ditarik kebawah oleh kemorosotan nilai dolar. Laku mereka menaikkan harga barangan yang mereka ekspot. Akhirnya barang ini kita beli dengan harga yang semakin mahal.

Satu pekara yang sedang menjerut sistem kapitalis antarabangsa ialah kekurangan bahan bakar petrolium. Setiap hari bahan bakar ini semakin berkurangan. Bahan bakar ini adalah penjana tenaga yang maha penting dalam sistem kapitalis antrabangsa ini. Tanpa bahan bakar ini sistem kapitalis antrabangsa ini akan runtuh.

Apabila harga bahan bakar petrolium naik dipasaran antarabangsa maka tidak dapat tidak harga minyak dalam negara kita akan naik juga. Ini telah dan sedang kita lihat berlaku. Kenaikkan harga bahan bakar petrolium ini akan melibatkan asas ekonomi kapitalis. Tidak ada yang selamat dari bencana yang akan dibawa oleh kekurangan bekalan bahan bakar petrolium ini. Apabila bahan bakar petroilum kurang dipasaran dunia maka semua negara yang mengamalkan sistem ekonomi kapitalis akan menghadapi krisis yang maha besar.Harus kita semua menerima hakikat bahawa bahan harga bakar petroleum ini akan terus naik dari hari ke hari. Ini kerana minyak makin berkurangan. Ini juga bermakna semua harga barangan yang kita lihat hari ini akan terus berubah menjadi lebih tinggi.

Kerajaan  ketika ini telah mula menjalankan dasar untuk melupuskan subsidi. Ini adalah atas tekanan kaum pemodal tempatan dan antrabangsa. Mengikut hujah jahat kaum kapitalis harga barangan tidak perlu disubsidi kerana ini akan menempangkan pasaran. Untuk kaum kapitalis tuhan mereka ialah pasaran. Pasaran lah yang akan menentukan semua.


Kerajaan  tidak ada pilihan. Dalam masa yang kerajaan juga memerlukan sokongan para cukong dari MCA. Para cukong kini telah mula bersuara untuk meminta kerajaan kurang memainkan peranan dalam percaturan ekonomi negara. Ini kerana para cukong dan kapitalis antarabanga mahu harta-harta rakyat yang masih dipegang oleh kerajaan dapat mereka bolot.

Yakinlah dalam masa yang terdekat lebih banyak barang akan dinaikan harga. Lebih banyak subsidi akan ditarik kembali. Rakyat Malaysia hanya ada satu pilihan mengubah kerajaan yang ada sekarang atau terus terperangkap dalam saistem ekonomi yang menindas.


P/S :
Bertindaklah sebelum terlambat....Kerajaan dan pemimpin tetap dengan politiknya, tapi apa jadi dengan kita suatu hari nanti...?


Semua perniagaan memerlukan modal....tanpa modal, ianya adalah haram di sisi Islam...Cuma, akibat selalu terpengaruh dengan cakap orang lain, semangat anda patah begitu sahaja...


JANGAN JADI DEFENDER....JADILAH STRIKER MULAI SEKARANG....!!!!


JANGAN ASYIK MERUNGUT SEBAB IANYA TIDAK MENGUBAH HIDUP ANDA.....
NAK MENGECAP KEBEBASAN KEWANGAN MESTI BERANI...
KALAU MEREKA BOLEH BERJAYA DI DALAM UNSTOPPABLE, APA YANG NAK DIRAGUKAN LAGI....?? 


BANGUNLAH WAHAI TUAN2 SEKALIAN....!!!! 


TETAPKAN MATLAMAT,
ATUR STRATEGI,
TUKARKAN KEPADA TINDAKAN......


GAGAL ADALAH PERMULAAN UNTUK ANDA BERJAYA.....!!!!!! 
TAK RUGI MENCUBA SESUATU YANG BARU DALAM HIDUP ANDA....


WALLAHUALAM.....

Kenapa Anda Masih Tidak Berjaya Sampai Sekarang...?

Ramai di kalangan orang kita selalu berkata : 


1 ) "Kemelesetan ekonomi yang membuatkan masalah kewangan saya kian teruk"
2 ) "Company tempat aku kerja ni teruk dan rakan sekerja hari-hari menysahkan saya"
3 ) "Aku takde masa nak buat benda ni...asyik sibuk jer memanjang..."
4 ) "Asal nak pergi kerja je jalan jem...tak sudah2"
5 ) "Hanya bos yang boleh menentukan turun naiknya gaji aku ni..."


dan begitulah seterusnya, tak habis-habis kita merungut. Dengan ini, secara tidak langsung mindset kita akan berkata :


1 ) "Orang lain mesti berubah, baru aku boleh berubah"
2 ) "Bila keadaan / ekonomi berubah nanti, barulah hidup aku berubah kot...?"
3 ) "Bila kawan aku dah berjaya, baru aku nak mula buat macam dia..."






Adakah ini cara untuk anda mengubah hidup anda seperti ini adalah benar wahai saudara-saudari sekalian...? Ketahuilah bahawa ianya TIDAK BENAR SAMA SEKALI...Sekiranya anda mengalami situasi sebegini, anda sebenarnya adalah mangsa keadaan. Orang yang menjadi mangsa keadaan sebenarnya yakin apabila orang lain atau keadaan sekeliling berubah, barulah mereka akan berubah. Keadaan tak akan berubah melainkan kita sendiri yang mengubahnya.


gambar kiri : khairol r ( pengasas UNSTOPPABLE ) yang menjadi jutawan dalam masa 15 bulan


Tak kurang juga rungutan sebegini keluar dari mulut orang yang menjadi mangsa keadaan:


1 ) "Bilalah bos / supervisor aku ni nak mati...? Kan bagus kalau dia ni mati cepat...!!!"
2 ) "Kalaulah aku dapat jadi macam bos aku ni...kaya raya..."


Ini semua bukan lagi rungutan, tetapi dah menjadi ALASAN untuk menyatakan bahawa kehidupan yang anda pilih sendiri itu betul arahnya. Selagi anda berfikir hal ini bukannya salah anda, anda sebenarnya telah SILAP membuat percaturan hidup. Selagi anda berfikir anda adalah mangsa, anda akan berterusan menyerah diri kepada keadaan. Perkara-perkara sebegini tidak akan berubah melainkan anda telah bertindak untuk mengubahnya.


Kita juga biasa mendengar pekerja setia di sebuah syarikat yang telah kerja berpuluh tahun dan kemudiannya dibuang kerja, isteri didera suami yang mabuk dan peniaga bankrap kerana kemelesetan ekonomi dan pasangan ditipu jutaan ringgit. Orang-orang sebegini adalah salah satu mangsa keadaan. Mereka tidak mampu mengawal hidup mereka sendiri dan tak mahu berusaha untuk mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik.



Apabila seseorang itu berkata : "Eh, ni bukan salah aku laa...!!" ataupun "Bos, dia sebenarnya yang buat salah, bukan saya...", ini menunjukkan yang dia adalah seorang yang berasa dia berada di zon selamat. Mereka rasa tindakan mereka tu betul. Orang yang sentiasa berasa mereka berada di zon selamat akan menjadi DEFENDER sampai mati. Selalu merungut akibat diserang tetapi tiada tindakan yang dilakukan. GAJI BESAR, TAPI KERETA BERHUTANG, KAD KREDIT HUTANG DAN MASIH BEKERJA MAKAN GAJI. Hidup masih dibelenggu oleh orang lain, iaitu Taukeh...Dia yang makin kaya, bukannya kita.


Anda perlu menyedari bahawa setiap kali anda bertindak, anda perlu berkata "MESTI" atau "PASTI". Contohnya, kalau kita terlewat menghantar laporan kepada guru atau bos, kita secara tak sengaja akan berkata : "Aku MESTI siapkan laporan ni sebelum petang ini". Jadi, apakah keputusannya...? Laporan anda yang panjang berjela itu akan siap juga akhirnya hasil dari fokus yang mampan dan mantap. Ini berbeza dengan ayat " Aku RASA, MUNGKIN petang ni tak siap la..."...jadi, laporan itu akan tergendala dan anda tunggulah natijah yang bakal anda terima.


Untuk mencapai kemahuan kita, selalulah guna perkataan "MESTI:...Kata-kata kita keluarkan bakal menimbulkan emosi serta tindakan sama positif atau negatif. 


Kenapa perlunya istilah MESTI dalam hidup kita?


1 ) Jadikan matlamat anda sebagai satu KEMESTIAN dalam hidup. Contoh, "Tahun 2011 ni aku MESTI nak BEBAS dari hutang kad kredit..."


2 ) Apabila kita komited dan sanggup lakukan apa sahaja, kita akan mendapat jalan penyelasaiannya secara sengaja ataupun tidak sengaja. Ramai dikalangan orang2 kita berkata GAGAL sebelum mencuba. Berbeza dengan bangsa yang lain. Di zaman sekarang, perbezaannya amat ketara.





3 ) Kita semua mempunyai tahap impian dan tahap penerimaan yang berbeza. Contoh, tahap impian Saudari A ialah membuktikan bahawa walaupun dia adalah ibu tunggal, tetapi dia boleh menjadi jutawan. Tahap penerimaan Saudari A pula ( kehidupan yang nyata ), beliau hanya mampu makan gaji RM1000 sebulan dan selalu berserah nasib kepada keadaan. Untuk mencapai matlamat, Saudari A perlu komited untuk menjadikan matlamat hidupnya menjadi jutawan dengan berkata " MESTI JADI JUTAWAN" dan dengan usahanya yang berterusan, tiada siapa yang boleh menghalangnya dari menjadi seorang jutawan. 


4 ) Kita mesti meningkatkan tahap penerimaan kita ( kehidupan yang nyata sekarang ) dengan bergaul dengan orang yang lebih baik. Orang-orang sebegini mampu memberikan inspirasi yang baik kepada kita dan menyebabkan kita akan berasa tidak puas hati dengan apa yang kita ada sekarang berbanding mereka.


5 ) Untuk mencapai matlamat, ANDA PERLU MENGAMBIL RISIKO DAN BERKORBAN HARTA. Ikuti kisah pengorbanan Sylvester Stallone sebelum mengecapi kekayaan di sini ( KLIK SINI ). Umumkan matlamat anda kepada keluarga dan kawan-kawan. Dengan ini, anda tidak boleh lari dari matlamat anda melainkan anda berusaha untuk mencapainya. Ramai orang nak berjaya tetapi tak sanggup berkorban wang ringgit untuk modal perniagaan walhal mereka tahu perniagaan itu potensinya sehingga membolehkannya menjadi JUTAWAN di usia muda.





6 ) Kata-kata yang anda gunakan bakal memberi kesan kepada minda dan emosi anda. Oleh itu, gunakanlah perkataan "MESTI" bagi mendorong motivasi dan tindakan dengan kadar segera. Jangan bertangguh lagi.


Dengan itu, tiada salah kalau anda alami sendiri dan mencuba revolusi perniagaan ini. Kesemuanya adalah sah di sisi undang-undang dan halal. Cuma, kenapa masih perlu beralasan lagi demi keluarga?


Lambang Kepada Sesuatu Kejayaan Adalah Perubahan Hidup Yang Telah Berjaya Dilakukan



Saya boleh dihubungi di nombor ini :


012-297 2898
Hairey


Wallahualam...

Sylvester Stallone - Menjadikan Impiannya Satu Kemestian ( Kisah Benar )

Kisah Sylvester Stallone ini sudah cukup menginsafkan kita...dia adalah ikon di zaman kanak-kanak dan remaja kita satu ketika dahulu...Hingga kini, Stallone masih mengekalkan ikonnya kepada kanak-kanak. Di sebalik kejayaan beliau sekarang, tahukah anda kisah duka beliau sebelum menjadi pelakon...? Sama-sama kita muhasabah diri dengan membaca kisah Sylvester Stallone kesayangan kita ini... 



Pada kemuncak kariernya, Stallone adalah salah seorang pelakon yang menerima bayaran pelakon Hollywood yang tertinggi. Beliau menerima sehingga USD20 juta bagi sesebuah filem. Adakah kerana Stalone bernasib baik? Adakah beliau seorang pelakon yang mempunyai bakat semulajadi...? Adakah beliau berada di tempat yang betul dan pada masa yang tepat..? Pendek kata secara kebetulan...TIDAK SAMA SEKALI....!!!


Stallone berasal dari sebuah keluarga yang amat daif. Ibunya melahirkannya di tangga sebuah sekolah dan kelahirannya disambut oleh para pelajar di situ. Oada saat kelahirannya, saraf mukanya tercedera dan bahagian kanan wajahnya menjadi lumpuh. Dengan itu, Stallone tidak mampu bertutur dengan jelas. Sewaktu beliau di alam kanak-kanak, beliau selalu diejek dan dihamun oleh kanak-kanak lain kerana kecacatannya ini. Tambahan pula, nama Sylvester pula sama dengan watak kartun kucing Looney Toones yang juga bernama Sylvester. Tanpa menghiraukan semua kelemahannya, Stallone berazam untuk menjadi pelakon terkenal. Dia ingin memberikan inspirasi melalui orang lain melalui filem.


Sepertimana kebiasaan, ramai di kalangan kita mempunyai impian untuk menjadi bintang filem tetapi kebanyakkannya hanyalah angan-angan kosong tanpa usaha yang gigih. Semuanya masih berpendapat mengharapkan NASIB. Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia sendiri yang ingin mengubah nasibnya.


langkah pertama Stallone ialah dengan mendaftarkan diri ke kelas lakonan. Kemudian beliau menghadiri sesi ujibakat di sebuah syarikat perfileman. Dengan pertuturannya yang kurang jelas, wajahnya tidak menarik dan ditambah pula dengan lakonannya yang kaku, tiada pihak yang mahu mengambilnya menjadi pelakon.


Semua kegagalan ini disambut oleh Stallone dengan tabah dan senyuman. Semua kegagalan adalah pelajaran bagi beliau. Bagaimana akhirnya beliau boleh menjadi pelakon...? Apabila ditolak sekali lagi di dalam satu ujibakat, beliau terus duduk di dalam bilik pengurus dan enggan pulang selagi dia tidak mendapat peluang untuk berlakon tanpa rasa malu dan segan. Beliau dah tekad.. Selepas berjam-jam lamanya, timbul rasa kasihan di kalangan orang-orang yang berada di situ. Mereka amat kagum dengan semangat Stallone yang tidak mengenal erti kekalahan. Beliau sentiasa mengubah strateginya untuk menjadikan impiannya satu kemestian...Akhirnya, Stallone mendapat watak kecil di dalam filem itu...Bagi beliau, inilah peluang yang tak mungkin akan datang lagi selepas ini dan memanfaatkannya dengan bersungguh-sungguh....


Malangnya, sesdudah itu Stallone gagal mendapat peluang kedua dan gagal lagi pada peluang yang berikutnya...Isterinya menyuruhnya supaya lupakan saja impiannya itu dan mencari pekerjaan lain. Akan tetapi, Stallone tidak mengalah...Dia tidak mahu menjadi DEFENDER...Beliau mahu menjadi STRIKER....


Pada suatu hari, Stallone jatuh miskin sehingga terpaksa menjual anjing kesayangannya dengan harga USD50...Dia begitu sedih kerana anjing itu adalah sahabatnya...


Tidak lama selepas itu, Stallone telah menonton perlawanan tinju antara Muhammad Ali menentang Chuck Wepner. Ramai orang kata Chuck akan menyerah kalah selepas hanya beberapa pusingan. Tetapi, sangkaan tersebut meleset kerana Chuck bertahan sehingga 15 pusingan tanpa tumbang dan memberikan tentangan sengit terhadap Muhammad Ali...


Daripada perlawanan tinju itu, Satllone mendapat idea dan mula menulis skrip tanpa henti selama 84 jam...Filem itu diberi tajuk Rocky iaitu nama watak utama dalam skrip filem tersebut. Stallone berasa teruja ketika menulis skrip itu kerana dia amat yakin skrip ini bakal mengubah nasib hidupnya yang miskin.


Selepas skrip selesai dikarang, beliau berusaha untuk menjualnya. Ketika itu, para penerbit filem mengganggap tiada orang yang akan menonton filem tinju. Skripnya ditolak mentah-mentah oleh produser filem. 





Stallone masih tak kenal erti putus asa. Beliau yakin "produknya" itu amat berkualiti. Cuma penyampaiannya tidak kena. Stallone mengubah strateginya lagi dengan memperbaiki mutu percakapan dan penyampaiannya. Akhirnya, ada sebuah syarikat perfileman bersetuju untuk membeli skrip itu dengan harga USD75 ribu. Stallone sepatutnya gembira tetapi impiannya masih belum tercapai. Dia ingin menjadi pelakon, bukan penulis skrip. Beliau mahu menjadi inspirasi kepada orang lain. matlamat asalnya tidak dilupakan sama sekali.


Dengan demikian, dia memberikan syarat kepada syarikat tersebut dengan bersetuju menjual skrip tersebut tetapi Stallone akan menjadi watak utamanya iaitu ROCKY. Produser tidak bersetuju kerana tidak yakin dengan kemampuan Stallone lalu menaikkan harga skrip tersebut dengan harga USD255 ribu dan seterusnya kepada USD1 juta tetapi Stallone tetap berkeras dengan pendiriannya.





Akhirnya, syarikat filen mengalah tetapi kali ini mereka pula yang meletakkan syarat iaitu membayar Stallone USD35 ribu untuk skrip dan lakonannya sekali. ( Murah Giler...!!! )..selain itu, Stallone bakal mendapat royalti dari keuntungan filem tersebut. Stallone bersetuju....!!!


Perkara pertama yang dilakukannya selepas itu ialah mencari semula orang yang membeli anjingnya. Stallone menawarkan dengan harga USD1000 untuk memiliki semula anjingnya tetapi orang itu menolak. Stallone bertekad sekali lagi, dia mesti mendapatkan anjingnya semula walau apa cara sekalipun. Itu adalah SATU KEMESTIAN baginya.


Akhirnya, orang itu bersetuju apabila Stallone menawarkan USD15 ribu dan juga berpeluang berlakon dalam filem ROCKY.


Apabila filem ROCKY ditayangkan, ia mencapai tahap BOX OFFICE dengan keuntungan melebihi USD171 juta. Bukan setakat itu sahaja, filem ROCKY dicalonkan di dalam 10 kategori anugerah Akademi termasuklah pelakon terbaik. Di dalam 10 pencalonan itu, filem ROCKY memenangi anugerah filem terbaik dan arahan terbaik. 





Selepas itu, Stallone mula mencipta nama menerusi filem seterusnya iaitu First Blood, Rambo dan ROCKY II.


Jadi, apakah kesimpulan cerita kejayaan Stallone di atas...?


Orang yang kaya juga pada asalnya adalah miskin dan tidak mempunyai apa-apa...Saya cukup sedih mendengar kisah Stallone terpaksa menjual anjingnya dan berusaha untuk mendapatkan kembali anjingnya walau apa jua cara sekalipun...


Oleh itu, kita semua juga boleh meniru kejayaan Stallone tetapi dengan syarat bermula pada HATI. Tukarkan impian anda kepada strategi dan seterusnya menukarkannya kepada tindakan. kalau gagal, tukar strategi dan lakukan tanpa memikirkan kata-kata orang lain. Anda yang nak berubah, bukan mereka. GAGAL adalah permulaan untuk BERJAYA.





JADIKAN IMPIAN ANDA ITU SUATU KEMESTIAN...!!!!


WALLAHUALAM...

HIDUP MEREKA BERUBAH FROM ZERO TO HERO KERANA SEHELAI KERTAS

SILA TONTON DI DALAM "FULL VIEW MONITOR MODE" DAN TURN ON SPEAKER...BARULA LAYANZZ $$$$$$$


LIHATLAH SENYUMAN YG TERUKIR DI WAJAH MEREKA...IA BUKAN SENYUMAN BIASA...IANYA ADALAH SENYUMAN BEBAS KEWANGAN DAN BEBAS DARI BELENGGU HUTANG DAN LIABILITI...SENYUMAN MEREKA ADALAH SENYUMAN ASET....MEREKA DAH ENJOY DENGAN PENDAPATAN PASIF ( PASSIVE INCOME ) IAITU DUIT DATANG DALAM TIDUR


BUKA MINDA ANDA SELUAS-LUASNYA...SEDARILAH DI MANA KITA SEKARANG...KEADAAN KITA SEMAKIN TERHIMPIT...SELAGI NAMANYA PEMIUTANG, KITA TAKKAN BEBAS SAMPAI BILA...INI BUKAN LIFESTYLE YG KITA NAK....




Tonton dan nilai sendiri ke mana arah anda selepas ini....Adakah kehidupan anda 10 tahun di hadapan masih sama dengan kehidupan yang 10 tahun di belakang...?


Orang yang selalu mengomel hanya akan merugikan diri sendiri...kalau mereka susah, tak ada orang lain yang akan tolong....


RAMAI ORG MENUNGGU PERUBAHAN BERLAKU TERHADAP KELUARGA MASING2 SEDANGKAN MEREKA SENDIRI YANG PERLU MENGUBAH HIDUPNYA....JGN TUNGGU HARGA MINYAK NAIK, GULA NAIK, TARIF KAREN NAIK, TARIF AIR NAIK, TOL NAIK BARU NAK MENGGELABAH...




ORANG YANG TAK MEREBUT PELUANG ADALAH ORANG YANG AMAT RUGI....KENAPA NAK BERSARA DI USIA 58 TAHUN SEDANGKAN ANDA BOLEH BERSARA AWAL....? APA KATA ANDA...?

JANGAN BACA.......





Apa pilihan terbaik kita hari ini?...Nak buat $$$$ atau Nak buat Alasan? Nak kata semua ni mengarut...? 
Tapi kalau dah dapat mengarut lagi ker...?


Saya dah dapat $$$$, takkan anda semua nak tengok jer...?? Sebab tu la entri ni keluar supaya jangan dibaca apa yang bakal anda perolehi nanti....

Kalau Nak buat $$$$ RM300 , RM500 , RM1,000 , RM3,000 SEHARI..

Apa yang susah sangat...??? Gunakan platform internet seperti Facebook, Twitter, MySpace, Tagged dan sebagainya untuk membuat income dengan pantas $$$...Orang banyak berkata " Ni semua menipu..Ingat dengan goyang kaki jer boleh dapat RM10k dlm seminggu....?"

Come On la bro...!!! Kita skang ni zaman apa...? Zaman Mesolitik...? Neolitik...? Orang2 macam ni mengaku celik IT tapi
sebenarnya buta IT atau lebih tepat Buta Hati....Dah Gagal tapi tak nak salahkan diri sendiri....Pencapaian internet tiada sempadan...tiada siapa yang boleh menghalang Internet kecuali Allah Taala...

Tu laa, degil...nak juga dengar cakap orang yang gagal...kenapa biar hidup kita di"remote control" oleh orang2 yang macam ni....? MLM ke ape ke, semuanya adalah rezeki dari Allah...ianya adalah halal tapi manusia sendiri yang merosakkannya....Utusan Malaysia MLM, Canon MLM, NSTP pun MLM
...kenapa...? Tak percaya...? tu la...sombong pada rezeki lagi....Dengar la lagi cakap orang yang GAGAL...!!!

Sudah2 la tu....
jom kita buat sama-sama dan rasai perubahan hidup..

kalau Nak buat Alasan ... guna & simpanlah alasan tu baik-baik kat bawah bantal....dan jangan komplen bumbung rumah bocor, selipar putus, kereta rosak dan getah spender dah longgar...

Tapi seandainya selama ni Alasan tu buat segala impian kita terbantut...udah2lah tu...

jangan Kuburkan impian kita & orang2 tersayang sebelum kita terkubur..

JOMM!!!...kita buat $$$$ sama-sama lagi cerdik....kenapa...? Takut GAGAL...? Tak nak tanya ke berapa kali Bill Gate Gagal....? Tak nak tanya berapa kali Irfan Khairi Gagal...?

..InsyaAllah!!!..Asalkan anda ada usaha, Allah tetap akan memberikan nikmatnya walaupun sedikit...

Soalan Saya.....U Tau Tak???

- Biasanye ASB bagi 7% ~ 9% setahun....tapi dengan skill dan formula kita boleh dapat 30% setahun...mmm...

Nak Tahu Ker???

- Ada cara dalam masa 6 ~ 12 bulan kita boleh penuhkan ASB hingga max RM200,000.00....pastu dapat 30%...maknanye kita akan dapat untung RM60,000.00 setahun....bahagi dengan 12 bulan maknanye kita ada dalam tangan RM5,000.00 setiap bulan sampai bila-bila tanpa berniaga , tanpa bekerja...mmm...

Nak Tahu Ker???

- Dengan teknik properties bermodalkan RM50,000.00 kita boleh dapat untung RM4,000,000.00 dalam masa 5 tahun...mmm..

Nak Tahu Ker???

** tahu tak kenapa kita tak kaya2 walaupun dah bekerja berbelas,berpuluh tahun???...sebabnye kita selalu main dengan liabiliti ( bebanan )..dapat gaji bayar itu,bayar ini..duit keluar 1 way out...pastu bulan depan tunggu gaji lagi...bayar itu ini lagi...mmmm...sampai bila nak hidup mcm tu????

*** Ada kad kredit kononnye nak buat untuk yang perlu je...tapi tanpa kita sedar kita gunakan dengan cara yang salah...akhirnye menangung hutang...tak cukup apply lagi kad yg lain...adehhh!!!

- Tapi hari ni dengan EPF @ Kad Kredit yang ada tu kita boleh dapat RM35,000.00 ~ RM50,000.00 hanye dalam masa 1/2 jam jer ( *mengikut terma dan syarat )...ca$h terus masuk dalam akaun!!!...pastu multiplykan duit tu, buat pre-runing projek dapat lagi RM75,000.00....masuk Fasa1 dapat lagi RM250,000,00...pegi Fasa2 dapat lagi RM1.7 juta... masuk Fasa3 dapat lagi RM12juta...kalau lewat2 pun lepas 5 tahun dapat mcm ni berbaloikan?...mmmm....

Nak Tahu Ker???

Dengar macam mengarut tapi bila dah dapat tu, mengarut lagi ker...? Usaha yang tekad sampai boleh beli Best Man Win Cash tu mengarut lagi ker...? Semuanya rezeki Allah Taala yang bagi...Bukan orang yang GAGAL bagi....

Untuk penerangan percuma, hubungi saya dan saya akan terangkan lebih detail rahsia orang kaya yang tak pernah anda ketahui....

012-2972898

kalau susah2 sangat, sms pun boleh...( yang betul2 serius sahaja )


TU LAA..!!! SAYA KATA JANGAN BACA...KALAU DAH BACA, ..NAK KENA BUAT APE YER...?

*
*
*
*
contact form faq verification image

Web forms generated by 123ContactForm

Silent Reader

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...