Empower - Kenapa Harus Menyertainya?

Empower, adalah salah satu komuniti di bawah naungan sebuah komuniti pusat iaitu UNSTOPPABLE di mana ianya membimbing setiap ahlinya menuju kebebasan kewangan selain membentuk sikap positif terhadap kesemua ahlinya. Alhamdulillah, semenjak saya bertemu jodoh dengan komuniti ini, banyak yang telah saya pelajari. Rata-rata, ilmu yang saya perolehi di sini sama sekali tidak terdapat di sekolah atau mana-mana kolej dan universiti. Di antara ilmu yang saya pelajari ialah :

1 ) Goal setting / matlamat hidup dan pencapaian ~ Saya kini jelas dengan matlamat hidup saya. Selama saya bekerja ( 11 tahun dalam bidang Construction ), saya masih tidak dapat apa yang saya inginkan. Rupa-rupanya, segala apa yang saya inginkan selama ini hanya berada di depan mata. Saya dilatih bagaimana menggunakan Minda Separa Sedar dan teknik Meta-Milton di mana ramai yang orang tak tahu cara menggunakannya. Selepas itu, apa yang perlu dilakukan hanyalah mengikut landasan yang telah terbukti kejayaannya.

2 ) Berfikiran Positif ~ Saya telah mula membeli buku-buku minda jutawan dan mula berubah. Saya perasan bahawa saya kini bercakap dengan lancar tanpa gugup di khalayak ramai. Fikiran saya menjadi tajam dan positif sehingga saya berasa amat kasihan kepada mereka yang menolak peluang keemasan ini. Terlalu banyak alasan yang diberi oleh mereka, sebetulnya mereka adalah orang yang berfikiran negatif.

3 ) Merendah Diri ~ Ramai orang berasa selesa dengan kedudukan yang mereka ada sekarang. Apabila peluang keemasan seperti ini datang, mereka menolaknya mentah-mentah tanpa menyelidik terlebih dulu. Yang paling saya kasihani ialah mereka berpendidikan tinggi tetapi minda mereka mudah dipengaruhi oleh orang lain. Ada yang mengatakan soal halal dan haram tetapi tak mahu pula jadi ustaz. Ego yang tinggi takkan ke mana. Saya mula muhasabah diri setelah teringat kembali saat saya membuang dan mengoyakkan kertas-kertas flyers / risalah yang terletak di dalam peti surat saya. Sekarang mereka lebih berjaya dari saya. Hmmm...

4 ) Menghargai Impian ~ Saya mula menghargai impian saya yang pernah terkubur dahulu. Kini, saya ingin hidupkan semula impian saya dan kini berasa amat jelas di mana kejayaan yang sebenarnya terletak. Lambang kejayaan adalah perubahan yang dilakukan. Saya sedar bahawa sebelum ini saya terperangkap di dalam permainan Rat Race ataupun bahasa kasarnya MENJADI HAMSTER 
( KLIK SINI ). Rich People Asked HOW? and Poor People Asked WHY? Saya tidak mahu hidup dengan makan gaji sampai tua. Saya ingin nikmati kehidupan saya dengan semahu-mahunya selagi masih ada hayat. Alhamdulillah, berkat tunjuk ajar Leader2 di dalam Empower, saya kini sedang mengharungi landasan positif yang sememangnya sudah terbukti kejayaannya. Cuma, setiap perancangan kita tidak sama dengan perancangan Allah.

Berkat kesungguhan untuk berubah, saya mempelajari dari mereka secara personal ( Secret Talk ) tentang rahsia kejayaan mereka. Yang anehnya, mereka berkongsi segala rahsia mereka secara total. Kalau ditanya satu, anda akan diberi 1000 jawapan. Mereka juga berkongsi dengan saya bagaimana orang yang kaya menjadi semakin kaya sehinggakan nak beli kereta Ferrari pun tanpa mengeluarkan wang yang banyak. Hanya perlu tahu bagaimana cara nak Multiply Source Of Income. Nak tahu ke caranya? Hmmm..Baca sampai habis dulu.

Untuk pengetahuan semua, Empower tidak terhad kepada aktiviti training, personal developement dan perniagaan e-networking / e-commerce sahaja. Empower juga ada menganjurkan aktiviti-aktiviti santai dan riadah. 

Gambar kenangan Saudara Amran dan Saudara Abid, selaku Achiever pada MGU 2010.











Di antaranya ialah aktiviti memancing, futsal, bowling, kerja amal, kem motivasi ( ESCAPE Superleadership Course ) dan banyak lagi aktiviti-aktiviti libur. 







Jutawan Yazid Halib, selaku pengasas Team Empower manakala gambar di bawahnya pula adalah gambar kenangan MGU 2010



















Gambar di sebelah kiri ini pula adalah saudara Fairuzzabidi. Beliau juga adalah Achiever pada MGU 2010.



Mereka semua buat apa yang mereka suka, tiada paksaan dalam hidup mereka dan mereka bebas setiap masa. Mereka juga telah pun bersara dari bidang pekerjaan. Inilah yang dinamakan NIKMAT HIDUP. 


Tak perlu kita takut untuk berubah. Semua orang nak berubah. Semua orang nak kaya. Orang gila juga nak kaya. Tetapi hanya 5% sahaja yang berusaha untuk mengubah impian kepada tindakan. Keinginan untuk berjaya mestilah mengatasi ketakutan untuk gagal.



Ketahuilah, sesungguhnya kegagalan yang anda alami adalah kejayaan yang tertangguh.

Sekiranya anda berani untuk berubah, Genuine dan serius, kenapa tidak anda sertai kami?

p/s :
kalau nak tahu macamana orang kaya boleh menjadi semakin kaya, jadilah ahli Empower dulu yer...

~~Steady~~

*
*
*
*
contact form faq verification image

Web forms generated by 123ContactForm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...